ASL1

ASL1

گوناگون
ASL1

ASL1

گوناگون

نیکلای دورف


نیکلای دورف

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
    

*** مجموعه :شبکه های اجتماعی(  اصل وان ) ***

   


        

  
نیکیلای دورف
زاده ۲۱ نوامبر ۱۹۸۰ ‏(۳۵ سال)
لنینگراد، اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی
ملیت روسی
آلما ماتر دانشگاه دولتی سن پترزبورگ
شغل کارآفرینی
شناخته‌شده برای

تأسیس وی‌کی در ۲۰۰۶

تأسیس پیام‌رسان تلگرام در ۲۰۱۳
خویشاوندان پاول دورف (برادر)
وب‌گاه

نیکلای دورف (به روسی: Никола́й Вале́рьевич Ду́ров) (متولد 21 November 1980) برنامه نویس تلگرام و برادر پاول دورف پشتیبان مالی نرم‌افزار تلگرام است. نیکلای دورف برادر بزرگتر پاول دورف است. از فعالیت های مشترک این دو برادر می توان به راه اندازی شبکه اجتماعی بسیار محبوب روسی با نام وی‌کی اشاره کرد.



پاول دورف ، خالق تلگرام ، تولد ۳۱ سالگی خود را جشن گرفت!

آقای پاول دورف که خالق تلگرام، محبوب‌ترین پیام رسان در بین کاربران ایرانی است، تولد ۳۱ سالگی خود را جشن گرفت.

 

آقای پاوِل والِریویچ دورُف (Pavel Valeryevich Durov) متولد ۱۰ اکتبر سال ۱۹۸۴ است. پاول دورف پیش از اینکه با پیام‌رسان تلگرام شناخته شود، به‌خاطر شبکه اجتماعی “وی‌کی” در کشورش روسیه شناخته شد. این شبکه اجتماعی در کشور روسیه به سرعت فیس‌بوک را پشت سر گذاشت و تبدیل به محبوب‌ترین شبکه اجتماعی این کشور شد.


پاول دورف

پاول دورف


اما ایده خلق تلگرام زمانی شکل گرفت که در جریان حوادث داخلی روسیه و اوکراین (که مسلما در مجال این نوشته نمی‌گنجد!)، پاول به دلیل عدم همکاری با سرویس امنیتی روسیه و رد درخواست مسدود سازی برخی صفحات کاربران در شبکه اجتماعی “وی کی” توسط پلیس و سازمان امنیت روسیه به شدت تحت کنترل بود و او متوجه شد که کلیه ارتباطات وی کنترل می‌گردد.

در طی این جریانات پاول مجبور شد شبکه اجتماعی خود را واگذار کند و با چند صد میلیون دلار سرمایه جمع شده، کشورش را ترک نماید. او در سال ۲۰۱۳ ایده خود را برای ساختن یک پیام‌رسان ایمن عملی نمود و موفق شد به کمک برادر خود نیکلای دورف پیام‌رسان محبوب تلگرام را خلق و عرضه کند.

تلگرام در مدت زمانی که وایبر به دلیل مشکلات عدیده محبوبیت خود را از دست داده بود و واتس‌اپ به چهره‌ای تکراری بدل گشته بود، توانست با شعار امنیت، محبوبیت ویژه‌ای بین کاربران ایرانی پیدا کند و هم‌اکنون پیام‌رسان شماره یک کاربران وطنی است.





منابع:
wikipedia
kharazmi
saten

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.