ASL1

ASL1

گوناگون
ASL1

ASL1

گوناگون

طرز تهیه سس مایونز


طرز تهیه سس مایونز


گروه خوراکیهای: (اصل وان)بخش تهیه سس


 


 


  

سس مایونز

 

زرده تخم مرغ 2 عدد  .  روغن مایع 2 لیوان  .  پودر خردل 1 قاشق چایخوری  .  سرکه 2 قاشق غذاخوری

آبلیمو 4 قاشق چایخوری  .  نمک 1 قاشق چایخوری  .  شکر 1/2 قاشق چایخوری  .  فلفل مقداری

 

مایونز

 

طرز تهیه : زرده های تخم مرغ ، پودر خردل ، شکر و نمک را داخل کاسه ای بریزید و بزنید تا کاملا یکدست شود ، سرکه و آبلیموی تازه را مخلوط کنید و نصف آن را به مخلوط زرده اضافه نمایید.

 

روغن را قطره قطره اضافه کنید و با همزن یا مخلوط کن بزنید ( حتما قطره قطره و پشت سر هم روغن را اضافه کنید ، اگر با لیوان راحت نیستید روغن را داخل ظرف مخصوص روغن یا ظرف سس که میزان روغن در کنترل باشد بریزید ، تا تمام شدن نصف روغن به هیچ وجه توقف نکنید و سریع هم بزنید ).

 

مایونز

 

پس از اینکه نصف روغن را اضافه کردید و سس خودش را گرفت باقی مانده مخلوط سرکه و ابلیمو را اضافه کنید و در ادامه باقی مانده روغن را کم کم اضافه و مخلوط کنید ( پس از اینکه سس آماده شد و خودش را گرفت دیگر هم نزنید چون سس شل و خراب خواهد شد ).

 

فلفل را پس از اتمام کار به سس اضافه و با قاشق کمی مخلوط کنید ، سس مایونز را 2 ساعت در دمای اتاق بگذارید بماند سپس داخل شیشه بریزید و در یخچال قرار دهید ، بهتر است تا 1 هفته سس را مصرف کنید.

 

نکته ها : سفیده تخم‌مرغ در تهیه سس مایونز نباید به کار برده شود چون اغلب باعث بریدن سس می‌شود و حاصل کار چیزی نخواهد بود که انتظارش را دارید.

asl1.ir



منبع:ایران کوک

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.